WOOLIFE je rodinná firma vyrábějící vlněné oblečení a doplňky s více než třicetiletou tradicí, založená v roce 1990 Vlastou Veselíkovou.

Snažíme se o poctivé řemeslo a hlásíme se k baťovské tradici služby zákazníkovi, který je pro nás na prvním místě a teprve jeho spokojenost dává našemu snažení smysl. Cílem naší snahy je designově a techologicky dokonale připravený produkt, se kterým bude jeho uživatel spokojený a bude mu dlouhodobě a bezproblémově sloužit. Kvalita produktu začíná již volbou surovin a komponentů, proto si pečlivě vybíráme z nabídky léty prověřených dodavatelů pouze ze zemí EU, případně Austrále a Nového Zélandu. Kvalitní komponenty a suroviny zpracováváme tradičními řemeslnými postupy s velkým podílem ruční práce a naprostou minimalizací odpadu. V nadčasově jednoduchém, čistém a elegantním designu. Více ve Woolife & Designers.

A barvy? Nám by popravdě vystačila černá a bílá, resp. smetanová. To je barva přírodní čisté vlny. Proč? Jsou to naše firemní barvy, které máme rádi a které vyjadřují vše pro nás důležité. Černá a bílá. Jednoduchost. Síla, Odvaha, Jemnost a Něžnost. Čitelnost. Srozumitelnosnost. Pravdivost. ANO nebo NE. Nic mezi tím.

Jak to všechno začalo?

Začínala jsem úplně od nuly, bez jakýchkoli známostí, kontaktů, bez peněz, s jedním starým šicím strojem. Ale s nadšením, touhou a vírou, že se uživím vlastní prací. Na první objednávku materiálu jsem musela mít na psacím stroji napsanou žádost a potvrzení, souhlas a podpis předsedy tehdejšího MNV - Místního národního výboru a vybrat všechny úspory z vlastního PSM Prémiového spoření mladých“, což bylo cca 10 tis. Kč. Ze spoření manžela Martina jsme koupili ledničku a pračku Tatramat s vrchním plněním, která při ždímání skákala opravdu hodně vysoko, ale byli jsme rádi, že ji máme, vzpomíná paní Vlasta Veselíková na začátky svého podnikání. Psal se rok 1990, když na mateřské dovolené přemýšlela, jak si vlastní prací přivydělat. "Každá koruna přišla na mateřské vhod, bydleli jsme v té době ve dvou malých místnostech s malou dcerkou v domě u rodičů. Přání samostatného bydlení byla úplná utopie, pro nás bylo zcela nedostupné"

Praxe a řemeslné zkušenosti z práce v n. p. KARA a VKUS v. d. byly užitečné, ale Vlasta se chtěla postavit na svoje nohy. Velcí zákazníci neměli zájem a odmítali spolupráci s neznámou živnostnicí a tak si Vlasta musela svoje místo na slunci vydobýt postupnými malými krůčky a vysokou kvalitou svých výrobků a mimořádnou trpělivostí. Začala svoje výrobky, v té době především kožešinové bačkůrky, domácí obuv a dětské fusaky a další vlněné doplňky prodávat v nejbližším kruhu přátel, známých "okolo komína". Od té doby, kdy se jí podařilo získat první zakázky od společnosti Baťa a obchodních domů Kotva a Prior se již mnohé změnilo. Firma se pomalu rozvíjela a rostla, až v roce 2015 změnila název i právní formu. Současná společnost VITAPUR spol. s r.o. je ale stále tatáž malá rodinná firma, jen jsme trochu zestárli, ale energii a hodnoty a principy, na kterých byla vybudována stále držíme, dnes možná ještě urputněji. Důraz klademe především na maximální kvalitu používaných materiálů, jejich dokonalé řemeslné zpracování, používáme moderní technologie a stroje. A máme štěstí na šikovné, zručné, schopné a tvořivé spolupracovníky. To jsou základní stavební kameny WOOLIFE.

Péče o zákazníky je na prvním místě. Už v prvním roce činnosti v roce 1990 jsme posílali našim zákazníkům ilustrované PF, přání k novému roku a založili tak tradici. Každý rok připravujeme PF pro naše zákazníky formou komiksové kresby.

 

Pokračujeme také v komiksovém zpracovávání firemní historie až do současnosti, zde je malý náhled.

Takto vypadla titulní stránka e-shopu v roce 2001.

Co je pro nás důležité? Spokojený zákazník.

Na prvním místě vždy stojí zákazník. Pokud je spokojený, a to myslíme spokojený dlouhodobě, má naše práce smysl. Snažíme se mu porozumět, vyjít maximálně vstříc, vyhovět, pečovat. Vždy nabídnout maximum, ale neslibovat nemožné. Být poctiví. Během uplynulých třiceti let naší usilovné práce se nám dostalo ocenění od mnoha spokojených zákazníků, kteří se vrací, mnohdy i jejich děti či přátelé a známí na doporučení. To je pro nás největší odměnou, vážíme si toho a děkujeme za to.

Kdo je tedy náš zákazník? Každý je individualita, není možné nijak paušalizovat, ale něco přece jen pozorujeme. Je to člověk, který je sám sebou. Je "moderně konzervativní". Je odvážný a rozhodný. Cestuje, má zkušenosti a za sebou výsledky. Nemusí nutně nosit "značkové" oblečení s výrazným logem. Je sám sebou, jeho jméno je značkou samo o sobě. Woolife oblečení má jen svojí čistou a jednoduchou konzervativní elegancí tuto osobnost skrytými řemeslnými detaily nenápadně podtrhnout.

Nabízíme vám funkční merino prádlo, vlněné svetry z vlny Merino Extra Fine, z merina s kašmírem, vlněné merino košile, saka a kalhoty z jemných italských vlněných tkanin, komfortní lůžkoviny Kašmír, Merino, Camel, vlněnou domácí obuv, dětské fusaky Kašmír a mnoho dalších originálních produktů WOOLIFE.

Vlněné výrobky prodáváme pod ochrannou známkou WOOLIFE. Naše výrobky jsou pravidelně testovány a od roku 2004 splňují podmínky celosvětově proslulé ochranné známky Woolmark vlněná pečeť. Ta je zárukou kvality použitého materiálu i hotového produktu. Více zde.

     

Woolife jsou především lidé. Naši milí spolupracovníci, příznivci, kamarádi, ti co naši cestu od začátku sledují a drží nám palce i věrní zákazníci.